Saturday, January 28, 2012

Hobi Kami

Salam 1 Malaysia semua(^_^)..ni hao? Harap semua dalam keadaan sihat walafiat..amin. kali nie tiba2 nak buat entry tentang badminton. Badminton menurut kamus ialah satu permainan yang menggunakan shuttlecock/bulu ayam. If ‘badminton’ di pisahkan..’bad’ ‘mint’ ‘ton’…’bad’ membawa maksud perlakuan jahat, ‘mint’ plak pudina sejenis daun dan ‘ton’ ialah unit pemberat (saja nak pisahkan ayat hehe)..so, bila disatukan jadilah jahat pudina unit pemberat..pusing2 jadilah daun pudina yg jahat dan berat hehe(saja buang masa)…


nie lah Taufik Hidayat..tym menang pingat emas olimpik 2004 menewaskan Lin Dan (picture adopted from 2.bp.blogspot.com)


Berbalik ke tajuk utama..player badminton yg paling aku minat ialah Taufik Hidayat, single’s player for Indonesia..dari kecik aku selalu melihat aksinya bermain badminton..beliau merupakan pemenang pingat emas olimpik pada tahun 2004..sempat juga aku tgk final game nie antara Lin Dan dan Taufik…baru2 nie beliau telah ditewaskan oleh pemain yg turut aku sanjungi Datuk Lee Chong Wee dalam Malaysia Open..mmg best tgk diorg beradu…

Kali nie aku tak nak bercoret panjang tentang Taufik or datuk Lee..tapi nak berkongsi sedikit tentang aku dan kawan2 bermain badminton hehe..lain kalilah ya aku coretkan tentang my favourate player Datuk Lee & Taufik…

Start ja bergelar degree student, sukan aku pun beralih hehe..sebelum nie asyik bermain futsal ja.now tambah 1 lagi..badminton..tym main terasa macam Taufik plak hoho..Geng2 yang join main badminton ialah Aydil, Sadre, Azizul, Joko, Zul, Erry, Sarie & El…best main dengan diorg…paling terer main Azizul..maklumlah selalu main..Sadre pun hebat jugak..Sarie pun ble tahan selalu main ngan abgnya…Aydil, Joko, Zul, El & Ery besa2 je..jarang main…huhu Kami selalu main di Yayasan Sabah tapi kalau full kami main di Stadium Likas…


~shuttlecock~



Azizul & Erry VS Zul & Sarie



lagi sekali...Azizul kalah hahaha




di Yayasan Sabah...Joko sedang berjogging...



Aydil, Azizul & Zul @ Yayasan Sabah


Sekian Wasalam..have a nice day(^_^) Majulah sukan utk Negara..GO MALAYSIA!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails