Sunday, January 29, 2012

AJL 26


ASSALAMUALAIKUM SEMUA(^_^)..hari nie 29 January 2012..hmmm..apa yg istimewa hari nie??? Hari nie merupakan hari yg aku tunggu2 iaitu ANUGERAH JUARA LAGU KE-26 (AJL)..malam nie jam 9 malam di tv3..jangan lupa saksikan ya..




Aku juga merupakan salah sorg fan AJL hehe..so, entry kali nie nak citer sikit tentng AJL..^^ AJL mula diperkenalkan pada tahun 1986 oleh tv3..hari nie AJL telah pun berusia 26 tahun tua 4 tahun dari aku. Juara lagu yg pertama ialah Frencesca Peter dengan lagu Sekadar Di Pinggiran..memang mantap lagu nie..1987 dimenangi oleh Zaiton Sameon, Menaruh Harapan..lagu nie pun aku selalu layan juga..then Ramlah Ram, Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu..aku suka chorusnya..’sukarnya utk ku berpisah dgnmu…’. 89 milik Search, Isabella..90 plak Aishah, Janji Manismu..lagu favourate classmateku c Z.

Malam nie merupakan AJL 26 dengan temanya AIR akan berlangsung di Stadium Bukit Jalil. Antara lagu2 yg layak ke final adalah Kalau Berpacaran, Sungai Lui, Karma, Kisah Hati, Kekanda Adinda & lain2. Lagu favourate ku ialah Kisah Hati nyanyian Alyah hehe…AJL malam nie juga akan menampilkan bekas juara iaitu Ana Raffali, Jaclyn Victor & Aizat..mampukah mereka menjadi juara buat kali ke 2..kita tunggu..

Hafiz, Faizal Tahir , Ning Baizura, Monolque, Alyah & Yuna merupakan bekas finalis AJL sebelum nie..Yuna akan pertandingkan 2 buah lagu iaitu Penakut & Gadis Semasa…kemunculan artis muda baru iaitu Najwa Latif dengan lagu Cinta Muka Buku..memang best AJL kali nie..tak sabar nak tengok..jom tengok ramai2…

Di bawah merupakan gambar2 finalis AJL 26 bertemakan air…









sumber : myMetro.com & www.gua.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails