Friday, August 5, 2011

RAMADHAN AL-MUBARAKH

As salam^_^

Selepas ja blogwalking..terasa nak post something plak hehe. Semua orang bercerita tentang Ramadhan; ada yang citer tentang bazar, makanan berbuka dan macam2 lagi. Aku pun nak lah juga post tentang puasa hehe.


HAPPY RAMADHAN MUBARAKH^_^



Dah masuk 5 Ramadhan kita semua berpuasa..tak lama lagi raya hehe. Awal bha raya. Tadi tym jalan2 cari buku SOLUSI ISU 34, ternampak orang tengah beli baju raya..hmmm tidak kah terlalu awal. Puasa baru ja mencecah 5, masih lagi dalam fasa 1 yakni fasa RAHMAT. Mereka plak dah tak sabar nak raya. Nie lah apa yang berlaku dewasa nie..umat Islam semakin jauh dari Islam. Tidakkah mereka suka dengan datangnya Ramadhan yang penuh mulia nie. Tiap amalan dan ibadah yang kita lakukan pada bulan nie semuanya mendapat ganjaran yang sungguh lumayan daripada Allah swt. Betullah kata khatib jumaat yang lalu...hari nie bulan Ramadhan merupakan bulan untuk mencari rezeki yang lebih..bazar sana sini...shopping mall sales sana sini..semuanya mengejar kekayaan. Tym solat terawih mereka masih lagi sibuk dengan jualan bazar mereka. Sepatutnya, bulan Ramadhan merupakan bulan yang khusus untuk beribadah dengan melebihkan urusan akhirat dan mengurangkan urusan dunia...

Mudah mudahan Ramadhan kali ie merupakan Ramadhan yang lebih bermakna dan baik dari Ramadhan yang sebelum...Akhir kata, SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA 1432H dan semoga bulan Ramadhan kali nie menjadi platform tuk kita semua umat Islam semakin bertakwa selamanya..AMIN

1 comment:

zul said...

sesetengah org menggunakan masa skrng supaya tak mengganggu untuk beramal pada fasa ke3 iaitu encari keampunan dari ilahi... ^^

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget