Thursday, June 16, 2011

AKU RINDU...

Sebelum nie aku selalu berfikir zaman sekolah menengah lah yang paling best dan akan selalu ku ingati. Ternyata aku silap huhuhu…now I realized zaman yang paling best dan akan ku kenang selalu ialah zaman diploma ku. Dulu time secondary school aku seorang yang pemalu dan tak suka bercakap, hanya bercakap when perlu ja. That’s why lah aku tak ramai kawan perempuan..tapi ok juga lah aku ada ramai kawan lelaki. Syukur tak juga banyak dosa haha. Kawan2 perempuan yang aku rapat hanya 3 orang iaitu classmateku hehe. Kesian kan 3 orang ja bunga time aku sekolah menengah tapi bila masuk UiTM, lelaki plak yg 3 ja huhu.

Today, aku dah usai aku punya diploma di UiTM Sabah selama 3 tahun. Memang banyak kenangan manis mahupun pahit sepanjang perjalanan ku mencari ilmu. Until today, masih lagi aku bermimpi nak kembali study…bosan kan di rumah tak kerja haha..nda pa klau badan naik nie tak huhu. Betul lah kata orang, zaman study lah paling best eventhough susah dan payah tapi ada kenangan terindah di baliknya…haha aku pun sedar.

When I bored, mulalah aku terkenang masa diploma ku haha. Aku rindu nak ke kuliah pagi2 bangun awal biarpun tak cukup tidur, berebut-rebut naik bas..tolak menolak haha(siswi jugalah ganas time nak naik bus,serender bha lelaki haha). Aku rindu nak buka buku untuk siapkan assignment biarpun tak pernah buat kerja yang disuruh oleh lecturers hehe. Aku rindu suara2 madam2, sir2 yang mengajar dan memarahi kami sambil memaki, meyumpah dan menpsiko kami huhu. Aku rindu suara riuh classmate ku yang bising time take 5 macam pasar ikan huhu. Aku lagi rindu datang lewat p class haha.

Aku rindu kereta myvi si Zul, gaya, pertuturan, lawaknya, marahnya si Zul huhu..dah lama tak kacau Zul, buat dia marah dan geram..” eeeeeeeeeee..geramnya..nanti ko Dil” kan Zul. Aku rindu Jessica si Sadre a.k.a kancil sadre. Bila ingat balik, teringat gaya machonya bawa kereta sambil isap sigup haha..berasap aku duduk di belakang..Sadre pun pandai geram juga bila olok tentang si M pasal dia haha”kimbet kamu/kalau men bola jgn tendang kaki bha(muka marah)/hahaha..sudahlah zul sakit(muka kesakitan di cubit Zul” kan Sad huhu. Aku rindu kawan jawa ku si Joko, before tido kacau dia wat dia marah haha..teringat dia berteriakan time ada kerawai masuk bilik haha tidak lupa juga pukulannya yang sungguh kejam dan sakit time dia marah dan ketawa secara tiba2”hahaha(gaya ketawa Joko), lucu bha mdm Betsy usai rambutnya haha”kan Jok huhu. Aku rindu Sarie, nak bawa keretanya yang balik2 dia kata nak modify hehe..rindu olok dia ada hubungan sult ngan si J haha.”kimbet kamu”..rindu gaya makannya yang sentiasa bocor time makan pasti ada tumpah hehe..paling aku ingat time tumpah milonya oleh si Joko haha..”alaaaaa hhhaaaaaaaaaaiiiiiiii(muka kaget sambil mengeluh/ngantuknya aku” kan sarie huhu Aku rindu suara menjengkelkan si Shah haha dan gayanya yang menjuki tu…”haaabbbuutttt/acchhhhiiiiggg/semogalah/yalah2/malasnya aku”kan Shah huhu. Aku rindu gaya bikin panas si Heljony huhu…lucu nie time dia kena tampar oleh Joko haha”hahaha(Hel ketawa)/madam salah tu(time class)” kan Hel huhu

Aku rindu nasi lemak Ella, jelingan Ella, senyuman nya haha..pandangannya memang membunuh kan Ella huhu. Aku rindu ketawa pendek Shakila huhu…”luculah aydil haha(sambil pegang mulut)..bau kali mulutnya haha”kan Kila huhu. Aku rindu mulut becok si Carol time aku tuduh dia tak mandi huhu”ko lah yang tak mandi..muka mengantuk lambat bangun(sambil menjelirkan lidah)” kan Carol huhu. Aku rindu si macik kecik ku, Emma…olok dia dengan abang Mie nya hehe”aku tumbuk ko pacik(sambil menunjukkan buku limanya)”kan Emma huhu. Aku rindu mulut popet si itik, Mayanti yang selalu ejek tahi lalatku yang manis nie hehe..dia jeles kali x da tahi lalat haha”ku cabut tahi lalatmu aydil/poo shit haha(gaya itik haha)”kan May huhu. Aku rindu suara sshhhhhuuuuu Ezra Tamina eh salah, Fellicia J hehe…time orang bising2 especially si Zul dalam class datanglah bunyi “sshhhuuuuuu”kan Fel huhu. Aku rindu si nenek yang panas baran, Cornelia..”nenek diam(muka bengis)”kan Nenek huuuu. Aku rindu Lady Gaga…”ha!(muka bingung)”…rindu lihat raut wajahnya time aku soal “ko dah berak???” kan Ari huhu. Aku rindu Yan si delayed..apa2 citer pasti dia lambat faham haha”apa bha..eeeee” kan Yan huhu. Aku rindu ketawa Sakinah, kacau Merilyn yang akhirnya aku di tumbuk huhu sakitttt!!!!, rindu lawak first class Nora Elena…(Nora sebenarnya), hantar mesej ngan Fieza inform yg lain/4wad kepada kwn2 lain huhu. Aku rindu Aron buat lawak time study..tension bha Joko haha”aik!haaaee” kan Ron, rindu muka Mima yang menunjukkan hidung babinya sambil kuar lidah bleeewwwkkk…rindu tudung faten yg sentiasa luar biasa kan Faten huhu. Aku rindu tarik meja time Ino limpas betapa babatnya dia, rindu si ayam serama..selalu kami citer hal peribadi haha baru2 nie through FB yaaayyy, aku rindu Hawa(apa ya????...”kurennggg”)kan Wawa..rindu Jojo, Ira, nyanyi lagu HARUSKAH..kan jo kan Ra huhu Sofia, yang belanja aku makan strawberry, dengar dia memaki hamun..dengar keluhannya kan Sofi..aku rindu tengok kerenah Liyana yang gedik “kajili-jili kan Liyana”huhu…si Zira.macam na mau download naruto,pinjam kreko sampai sekarang dia tak bagi pinjam huhu. Farrah yang always diam tapi senyum^_^. Imelda yang balik2…”boleh saya,boleh saya,boleh saya…” BOLEHHHH!!!! MACAM IKLAN Milo haha kn Imelda huhu. Aku rindu kacau si Lydia, Ain, Filza..rindu bawa keta putih datin…haha huhu. Aku rindulah semuanya bersama kalian aarrrggghhhhhh!!!!!

Aku rindu men basketball with all of you time ajar kawad…macam mengajarkan haha..rindu time buat preparation tuk kawad huhu..potong potong geng kan Datin..spray spray ging ..conteng2 p muka ku kan Jo huhuhu…I miss everything with u guys..aarrrgggghhhh!!!!!

Kalaulah masa itu milik kita..akan ku lihat semuanya semula. After this kita tak tau pa yang akan berlaku…adakah kita akan bersama semula. Or ada yang akan pergi ke haluan masing2..hanya Tuhan yang tahu. AKU RINDUUUUUU!!!!!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails